جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت - جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت - جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

مشخصات بلاگ
جانم بسوختی و به دل دوست دارمت
خبرنامه

لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

لطفا ایمیل فعال سازی را باز کنید. شاید در پوشه هرزنامه باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۹ اسفند ۹۳، ۲۳:۲۳ - بنت الهدی حسینی
    خوب بود!
موسسه بیان معنوی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • علی محمودزاده

به گزارش بیان معنوی به نقل از روابط عمومی شبکه 2 سیما، سخنرانی استاد پناهیان در ایام دهه اول ماه محرم امسال در دانشگاه امام صادق(ع)، از جمعه (16 آبان) از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

این سلسله سخنرانی که با موضوع "چگونه امتحان می‌شویم؟" از شب اول محرم تا شب شام غریبان به مدت 11 شب ادامه داشت، از روز جمعه ساعت 14:00 از شبکه 2 سیما پخش شده و هر روز یک شب از آن پخش خواهد شد.

صوت این مجموعه سخنرانی را می‌توانید از سایت بیان معنوی دانلود کنید.

  • علی محمودزاده
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی محمودزاده


منبع: مشرق نیوز

  • علی محمودزاده


www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS
کربلا ضریح حضرت ابا الفضل العباس
 

بقیه عکس‌ها در ادامه مطلب...

  • علی محمودزاده

پیش از بیان معنا و مراد خویش از این صحبت، لازم است بگویم بنده در مقام بیان فتوای فقهی و حرام اعلام کردن عملی نیستم.
اما فرق "سینه‌زنی" با "سینه زدن" چیست؟!

در عزاداری امام حسین علیه‌السلام گاهی مصیبتی خوانده می‌شود و افرادی که از آن متأثر شده‌اند، اندوهشان را یا با گریه و یا به سینه‌زدن نشان می‌دهند، این گونه سینه‌زدن که با آرامش و توجه به مصیبت امام حسین علیه‌السلام صورت می‌گیرد، سرشار از عشق و معرفت ناب حسینی علیه‌السلام است. البته گاهی این سینهزدن همراه با خواندن اشعار آهنگینی نیز هست اما آنچه عزاداران را بر انجام آن ترغیب می‌کند بیان مصیبت است، نه آهنگ و موسیقی. ما این کار را "سینه‌زدن" می‌نامیم.

  • علی محمودزاده

حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: «إن لربکم فی أیام دهرکم نفحات ألا فتعرضوا لها». می‌توان گفت یکی از این بادهای خوش و نفحات، محرم است. محرم فرصتی است که از آن بهترین استفاده را می‌توان کرد. چرا که «سفینة الحسین اسرع».

تنها مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت این است که عزاداری ما برای امام حسین علیه السلام همانگونه باشد که ائمه می‌پسندند. مثل دیگر مسائل زندگی، برای عزاداری هم باید از خود ائمه الگو برداری کنیم. ببینیم ائمه چگونه دستور داده‌اند که برای امام حسین علیه السلام عزاداری کنیم؟

بدیهی است که برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید به احادیث مراجعه نمود. بهترین احادیثی که ما را به هدف می‌رساند، گزارش جلساتی است که خود ائمه برای امام حسین علیه السلام برپا می‌داشتند. به عبارتی بهترین چیزی که ما می‌توانیم از آن الگو برداری کنیم، نحوه عزاداری خود ائمه است.

وقتی به چنین احادیثی رجوع می‌کنیم درمی‌یابیم که مهم‌ترین رکن عزاداری ائمه «گریه» بوده است. همانگونه که در احادیث دیگر، شیعیان را به این امر تشویق کرده‌اند. در کامل الزیارات می‌خوانیم:

حضرت ابو عبد اللَّه علیه السّلام در ضمن حدیث طولانى فرمودند:

کسى که یادى از حضرت حسین بن على علیهما السّلام نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگس اشک خارج شود اجر او بر خدا است و حقتعالى به کمتر از بهشت براى او راضى نیست. (کامل الزیارات، ترجمه ذهنى تهرانى، ص324)

بنابراین ما باید «گریه» کردن را عزاداری اصلی خود در ماه محرم قرار بدهیم و مراقب باشیم اشتغال به دیگر مظاهر عزاداری - که مطلوب هم هستند - ما را از این عزاداری اصلی غافل نکند.

ان شاء الله عزاداری همه شیعیان مورد قبول حضرات باشد و ما را از دعای خیر خود محروم نفرمایید.

  • علی محمودزاده